good stuff

לא רק על הלחם: 5 דברים שאתם חייבים לנסות עם ריקוטה

תאריך: 25/04/2018

קבלו אותה במחיאות כפיים סוערות - הריקוטה! הגבינה האיטלקית, המוכרת בעיקר ממאכלים מלוחים או קינוחים קלילים, הפכה לטרנד בקרב שוחרי התזונה הנכונה.

השילוב בין מרקם עשיר, כמות סידן גבוהה ואחוזי שומן נמוכים ביחס ליתר הגבינות המוכרות, הפכו אותה לאטרקטיבית עבור המקפידים על אורח חיים מאוזן. אז מה עוד אפשר לעשות איתה חוץ מלמרוח על קרקר או לחם טרי? הנה 5 רעיונות:

תותים עם גבינה

אם נפשכם חשקה בקינוח טעים ומפנק אבל גזרתכם אמרה "הלו, אנחנו מתכוננים לקיץ, עזבו את גבינת השמנת!" – יש לכך פתרון! החליפו את השמנת בגבינת ריקוטה והמתיקו אותה בעזרת מעט דבש. פזרו מעליה תותים שלמים או חתוכים והנה לכם קינוח מהמם  שתרגישו חופשיים לאכול ממנו.

לביבות גבינה

ברגע שתכינו את הלביבות האלו, אתם תאהבו אותנו לנצח.
מערבבים קופסת גבינת ריקוטה עם ביצה, שליש כוס קמח, רבע כוס סוכר וצימוקים. מטגנים במחבת עם ספריי שמן או אופים בתנור ואוכלים עד שנגמר.

עוגת גבינה עם ריקוטה

אז כמו שאמרנו, הריקוטה היא דרך נפלאה ליהנות ממאכלים במרקם עשיר ועם זאת דלי שומן. כך גם עם עוגות הגבינה – הטיפ שלנו הוא פשוט להחליף את גבינת השמנת, או לפחות חלק ממנה, בגבינת ריקוטה. והופ, הורדתם משמעותית את כמות הקלוריות וגם העשרתם את המרקם של העוגה.

משקה ריקוטה

אם עדיין לא שמעתם, זה לגמרי הזמן להכיר לכם טרנד קולינרי חדש ומפתיע - סדרת משקאות feel free החדשה של rebar. 4 משקאות קלילים במתיקות מעודנת, המבוססים על ריקוטה איכותית. מעבר לטעם הנהדר, הריקוטה גם מעשירה את המשקאות בסידן ומסייעת ליצירת משקה קליל, עד 180 קלוריות לכוס (בגודל small), טירוף! היינו נותנים לכם מתכון, אבל אין דבר שאנחנו אוהבים יותר מלפנק אתכם, אז נתראה בסניף הקרוב לביתכם ;)

ממרח ריקוטה משודרג

ואם בכל זאת חשקה נפשכם בריקוטה על לחם, אז למה שלא תצאו קצת מגבולות המוכר ותשדרגו את הגבינה לממרח עשיר באפס מאמץ?
הוסיפו לריקוטה בצל סגול, מעט צלפים, פטרוזיליה קצוצה, זיתים שחורים (עדיפות לקלמטה), מעט שמן זית ומלח גס וקיבלתם ממרח שלא תפסיקו לזלול.