good stuff

שש דרכים להפחית לחץ במהירות

תאריך: 15/07/2016

עבור רובנו, לחץ הוא משהו קבוע שלא ממש ניתן לשנות או להשפיע עליו. למרות זאת, ד"ר אליס דומאר, אחת מחלוצת רפואת הגוף והנפש, סבורה שכל הפסקה נחוצה ויכולה להיות מועילה להפחתת הלחץ

"אפילו רגע קטן של מנוחה יכול להרגיע את מערכת העצבים", היא מציינת ,"אם תצליחו לסחוט 20 דקות מצטברות ביום במשך כמה שבועות – תוכלו לגרום לאיפוס המערכת כולה, מה שיהפוך את הגוף לפחות רגיש להורמוני לחץ". אז הנה שש דרכים מהירות ויעילות לעשות זאת, חוץ מבעזרת שייק של rebar כמובן...

1.נשימות (למשך דקה)

כשאנשים לחוצים הם לא נושמים כראוי. נשימות עמוקות מהסרעפת מגדילות את צריכת החמצן ויוצרות תחושה של רוגע.

2.אכילת שוקולד (למשך שתי דקות)

מחקר שפורסם ב-""Journal of Proteome Research מצא שאכילת חטיף בינוני המכיל שוקולד מריר, פעם ביום למשך שבועיים, גרם להפחתת הורמוני הלחץ של אנשים. עם זאת, ד"ר דומאר ממליצה על קובייה אחת כדי להימנע ממצב של צניחת סוכר בדם.

3.בהייה בתמונה של פתית שלג (למשך שלוש דקות)

לפי מחקר שנערך באוניברסיטת אורגון, אנשים שבהו בתמונה כזו אחרי שהתעייפו ממשימה מלחיצה הפחיתו את תגובת הלחץ שלהם ב-44%. תתפלאו, אבל גם תמונות של קונכייה, ענף, או מכת ברק יכולות לעבוד.

4. עיסוק בפעילות יצירתית (למשך 10 דקות)

מחקר שפורסם בכתב עת לענייני סיעוד חשף כי אמנויות ומלאכה עזרו להרגיע חולי סרטן. אם סריגה היא לא הצד החזק שלכם, נסו את חוברות הצביעה למבוגרים או משחקים דומים.

5.שתיית תה (במשך 15 דקות)

וונדי באזיליאן, מחברת הספר "אמנות דיאטת הסופר-פוד", ציינה שבתה ירוק ישנן חומצות אמינו. הוכח כי חומצות אלה משפיעות על גלי האלפא במוח המקדמים תחושת רגיעה.

גם תה קמומיל הוכח כמרכיב יעיל להפחתת לחץ. אפילו תרכובות בתה שחור עשויות להשפיע על נוירוטרנסמיטרים במוח: אנשים ששתו ארבע כוסות ביום במשך שישה שבועות פיתחו רמות נמוכות יותר של קורטיזול לאחר אירוע מלחיץ, כך על פי מחקר ב- Psychopharmacology.

יציאה החוצה (למשך 20 דקות)

טיול בחוץ יכול להעלות את רמת הנוראפינפרין, כימיקל המסייע למוח להתמודד עם לחץ. על פי חוקרים באוניברסיטת אסקס באנגליה, פעילות בחוץ בשעות האור הוכחה כמסייעת לשיפור מצב הרוח והאנרגיה. אם אתם לא מצליחים להפסיק לחשוב, האזינו למוזיקה או לפודקאסט בזמן שאתם מטיילים בחוץ.

7.משקה rebar