good stuff

הפוך, גוטה – הפוך!

תאריך: 01/07/2016

קפה עוזר לישון טוב יותר? כדי לאכול פחות צריך קודם לאכול יותר? כדי לקרר את הגוף כדאי לשתות משהו חם? הכתבה שתשבור לכם את כל המוסכמות

שתו קפה כדי...להירדם!

למי מכם לא יצא להגיד את המשפט: "אני צריך קפה כדי להתעורר"? לכן בוודאי תופתעו ממחקר יפני שבחן את התופעה הקרויה "תנומת קפה". כן, זו אינה טעות. על פי המחקר, שתיית 200 מ"ג של קפאין (הכמות הממוצעת ב-1-2 ספלי קפה), ומיד אחרי זה תפיסת תנומה של 20 דקות, תביא אתכם לרמת ערנות מקסימלית, מדוע? בשל תזמון מדויק של תחילת השפעת הקפאין אחרי 20 דקות בשילוב עם השפעת התנומה הקצרה.

שתו משהו חם כדי לקרר את הגוף

דמיינו יום חם, אחוזי לחות גבוהים ושמש קופחת. עכשיו דמיינו את עצמכם שותים קפה או תה להנאתכם. קשה, נכון? אז דעו לכם, ששתייה של משקה חם דווקא תסייע לכם בקירור הגוף. איך? כשלוגמים משקה חם, הגוף מבחין בשינוי הטמפרטורה ובלוטות הזיעה מתחילות לפעול. כאשר זיעה מופרשת מן העור, הגוף מתחיל להתקרר.

עייפים? לכו להתאמן

אחרי יום מייגע ומתיש, כל מה שמתחשק לכם זה להתרסק על הספה, זה ברור. אבל לצאת לאימון, דווקא ברגע הקשה הזה, יעיר אתכם לחלוטין. תופתעו לשמוע כי לאחר 30 דקות של אימון בעצימות בינונית, העייפות שלכם תיעלם ומצב הרוח ישתפר פלאים.

ותרו על משקאות אנרגיה עם קפאין כשאתם עייפים

משקאות אנרגיה, כאלה שאפשר לקנות בכל סופרמרקט, מכילים עד פי חמישה קפאין מאשר קפה, אך בוסט האנרגיה שתקבלו מהם ילווה בלחץ, נרגנות ודפיקות לב מהירות. בנוסף, משקאות אלה מכילים כמות גבוהה של סוכר, מה שיעלה את רמת הסוכר בדם ויעורר אתכם, אך עד מהרה התחושה הזאת תתפוגג ותישארו עם עייפות וטשטוש. ההמלצה שלנו? כמה שלוקים ממשקה ה- recharge שלנו ואתם מקבלים אנרגיה מבלי להזניח את הבריאות.

אל תצחצחו את השיניים מיד לאחר האוכל

רוצים שיניים בריאות? חכו עם הצחצוח, במיוחד לאחר ארוחות הכוללות מזון חומצי – כמו עגבניות, סודה ופירות. צחצוח מיד לאחר האוכל יעלה את רמת החומציות ויפגע בשכבת האמייל של השן. אם אתם ממש לחוצים, חכו לפחות 30 דקות עד לפעולת הצחצוח.

 

כדי לאכול פחות – אכלו יותר!

אם תאכלו חטיף של 100 קלוריות סביר להניח שתחושו רעב זמן קצר מיד לאחר מכן, הרבה יותר מאשר הייתם מרגישים אם הייתם אוכלים מזון עשיר יותר. מפתיע? אכילת כמות קטנה של פחמימות תעלה את הסוכר בדם שלכם, ולכן עדיף לאכול מנה גדולה יותר של חלבונים, עשירה יותר בקלוריות. החלבון והשומן יתפרקו לאט יותר ותרגישו מלאים יותר, מה שיביא לצריכה פחותה של קלוריות בהמשך היום.